dans ses cheveux restait l'odeur des feuilles & des fleurs
comme sur la montre du grand-père
que je n'avais plus touchée depuis 12 ans sa dernière heure
je ne sais pas où elle est ou aller elle me connait pas sinon elle m'aurait pas
plaqué
la couleur des cheveux est un indice rythme à 7
sheet !!!!! je décalais toujours le dernier temps faible
& lui il effaçait tout ça en tapant comme un sourd
il regardait ses cheveux
serpent sans venin t'en crève quand m'aime
ils m'ont jamais demandé pourquoi
j'avais cassé tous mes jouets c'étaient des gestes
sans colère
je n'ai jamais fait de colère demandez à ma mère si elle vous entend
hier j'ai refermé l'Olympus avec de la colle
mon doigt ouvert avec la même colle
enfermés ces quelques traits de sang dans la cage noire du petit appareil
qui fera pour toujours semblant
drôle de sarcophage personne ne le saura jamais & j'en serai un mort qui rit
un autre poète m'avait donné des idées
La mécanique des femmes il écrivait quelles belles pages mais quel beau titre
mais quel titre idiot
c'est simple la mécanique non ? j'ai toujours joué avec mes jouets cassés
je vous l'ai dit, mais là c'est avec moi qu'il me faut jouer
pas drôle de toujours perdre ça m’entraîne à recommencer
répète encore 5ème temps faible l'autre il tape l'autre il la regarde
elle mangeait un croissant comme l'automne
& les feuilles viennoises faisaient un cercle doré autour d'elle
j'aimais cette poésie après quelqu'un passait le balai il fallait tout recommencer
ce n'étaient pas des larmes la lumière coulait dans mes yeux
ça veut pas dire que j'étais heureux
ça ne veut rien dire je l'avais prise en stop un soir pour aller à la gare
19 heures 27 dans 20 minutes on est resté 9 jours ensembles une maladie secrète
la douleur c'est quand il y a eu la guérison mais c'est une autre histoire que j'aimerais oublier s'il vous plait
il y a des tas de souvenirs on n'a pas quitté le studio lumière électrique tout le temps j'ai oublié son nom
un jour son nom seulement
& sa voix & ses gestes & qui j'étais j'invente à merveille
la vie que j'aurais pu mener
attention 5ème temps faible je me rythme au hasard un jour mes pas seront de danse
il est déjà trop tard
tu ne m'as pas dit merci les mots remplissaient le rouleau j'étais heureux
toi tu t'appelles - aujourd'hui
on ne s'est jamais vu tu es parfaite & c'est mieux comme ça entre nous il n'y a rien que le vide
où la musique se couche toute nue
on s'écoute on s'est connu disaient-ils immaculée chasteté pour toujours la voix grave du baryton
le souffle long & lent
j'avais envie de boire d'être un autre d'être ailleurs
j'ai eu tout ça à la fois & moi-même en plus
pour avoir mal
le sang dans la chambre noire ne sèche pas
il n'y a pas de souvenirs
des questions seulement des pleines valises de questions
& quelques vêtements sales roulés dessus
soudain je prends un livre je prends un train je suis ivre
je ne t'ai pas trouvée je ne me cherche plus d'honnêtes mensonges
j'attends dans la bibliothèque
ESSENTIALS OF SPONTANEOUS PROSE
RépondreSupprimerJack Kerouac
SET-UP The object is set before the mind, either in reality. as in sketching (before a landscape or teacup or old face) or is set in the memory wherein it becomes the sketching from memory of a definite image-object.
PROCEDURE Time being of the essence in the purity of speech, sketching language is undisturbed flow from the mind of personal secret idea-words, blowing (as per jazz musician) on subject of image.
METHOD No periods separating sentence-structures already arbitrarily riddled by false colons and timid usually needless commas-but the vigorous space dash separating rhetorical breathing (as jazz musician drawing breath between outblown phrases)--"measured pauses which are the essentials of our speech"--"divisions of the sounds we hear"-"time and how to note it down." (William Carlos Williams)
SCOPING Not "selectivity' Iof expression but following free deviation (association) of mind into limitless blow-on-subject seas of thought, swimming in sea of English with no discipline other than rhythms of rhetorical exhalation and expostulated statement, like a fist coming down on a table with each complete utterance, bang! (the space dash)-Blow as deep as you want-write as deeply, fish as far down as you want, satisfy yourself first, then reader cannot fail to receive telepathic shock and meaning-excitement by same laws operating in his own human mind.
LAG IN PROCEDURE No pause to think of proper word but the infantile pileup of scatological buildup words till satisfaction is gained, which will turn out to be a great appending rhythm to a thought and be in accordance with Great Law of timing.
TIMING Nothing is muddy that runs in time and to laws of time-Shakespearian stress of dramatic need to speak now in own unalterable way or forever hold tongue-no revisions (except obvious rational mistakes, such as names or calculated insertions in act of not writing but inserting).
CENTER OF INTEREST Begin not from preconceived idea of what to say about image but from jewel center of interest in subject of image at moment of writing, and write outwards swimming in sea of language to peripheral release and exhaustion-Do not afterthink except for poetic or P. S. reasons. Never afterthink to "improve" or defray impressions, as, the best writing is always the most painful personal wrung-out tossed from cradle warm protective mind-tap from yourself the song of yourself, blow!-now!-your way is your only way-"good"-or "bad"-always honest ("ludi- crous"), spontaneous, "confessionals' interesting, because not "crafted." Craft is craft.
STRUCTURE OF WORK Modern bizarre structures (science fiction, etc.) arise from language being dead, "different" themes give illusion of "new" life. Follow roughly outlines in outfanning movement over subject, as river rock, so mindflow over jewel-center need (run your mind over it, once) arriving at pivot, where what was dim-formed "beginning" becomes sharp-necessitating "ending" and language shortens in race to wire of time-race of work, following laws of Deep Form, to conclusion, last words, last trickle-Night is The End.
MENTAL STATE If possible write "without consciousness" in semi-trance (as Yeats' later "trance writing") allowing subconscious to admit in own uninhibited interesting necessary and so "modern" language what conscious art would censor, and write excitedly, swiftly, with writing-or-typing-cramps, in accordance (as from center to periphery) with laws of orgasm, Reich's "beclouding of consciousness." Come from within, out-to relaxed and said.
Jack Kerouac in Black Mountain Review - octobre 1957
your blog is one of my absolute favorites.
RépondreSupprimeraur revoir mon ami
Merci mmBelle
RépondreSupprimerc'est un grand compliment